vrijdag 7 oktober 2011

De medische avonturen van Pleuntje en Aspergermeisje

De grootste medische avonturen stonden op naam van Pleuntje deze week. Drie dagen achter elkaar ben ik bij de dierenarts geweest. Eerst omdat ik vermoedde dat er iets mis was. Dat werd bevestigd: een blaasontsteking met koorts. De volgende dag om een plasje in te leveren. En vandaag om dieetvoer op te halen, omdat Pleuntje struviet (kristallen) in haar urine heeft. Ze zal dus waarschijnlijk levenslang aan het dieetvoer moeten. Gelukkig gedraagt ze zich nog steeds als in onderstaand filmpje, al zal ze best veel pijn hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=xP2k8AwA5lw

Ook ik was deze week bijna een hele dag in het ziekenhuis te vinden. Gelukkig niet omdat er iets mis was (dat is er wel natuurlijk, maar daar ging het donderdag niet over). Ik doe mee aan een onderzoek naar autisme. Ik schreef eerder al over het gesprek, waarin mijn diagnose bevestigd werd. Donderdag kreeg ik een IQ-test en een EEG-onderzoek. Met mijn non-angst voor medische onderzoeken, denk ik dat ik af en toe best wat kan bijdragen aan onderzoeksprojecten.

Voor het EEG-onderzoek kreeg ik een muts op met 64 elektroden. Daarnaast kreeg ik nog vijf plakkertjes in mijn gezicht. Ik werd anderhalf uur in een donkere ruimte gezet met een tv voor me. Daarop kreeg ik opdrachten te zien (druk op een knop als het kruisje draait, bijvoorbeeld). Geestdodend... eerlijk gezegd, maar het zal vast ergens goed voor zijn.

Binnenkort krijg ik een afspraak voor een MRI-scan. En nee, daar ben ik écht niet zenuwachtig voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten