donderdag 16 augustus 2012

Sprookje

Er waren eens een Asperger en een ADD'er. Op een avond gingen ze samen eten. De ADD'er had een weegschaal nodig, die hij kon lenen van de Asperger. De Asperger had een waterkan nodig, die zij kon lenen van de ADD'er.

Aan het einde van de avond kwam de Asperger moe van alle prikkels thuis. Ze zag de waterkan op haar aanrecht staan, maar ze had geen energie meer om hem terug te brengen. De volgende dag kreeg zij een sms van de ADD'er, waarin stond dat hij de weegschaal helemaal was vergeten, maar dat hij diezelfde dag nog langs zou komen. Er gebeurde niks.

Een week ging voorbij, waarin de waterkan als een donderwolk boven het hoofd van het meisje hing. Want om de waterkan terug te brengen naar zijn rechtmatige eigenaar, moest contact gemaakt worden en daar zag zij tegenop.

In de weken daarna namen de Asperger en de ADD'er verschillende malen contact met elkaar op, maar door hun verschillende levensstijlen, lukte het niet om tot een passende afspraak te komen. Zij hield niet van onverwachts aanbellen en hij kon niet vooruit denken in zijn planning.

Op een avond zette de Asperger zicht over haar angst heen en ze belde aan bij de ADD'er. Hij deed open en de geleende spullen werden uitgewisseld. Zo kwam alles op zijn pootjes terecht. 'Maar,' zei het meisje, 'de moraal van dit verhaal is, dat het waarschijnlijk niet praktisch is als wij in de toekomst nog spullen van elkaar lenen.'

7 opmerkingen:

  1. Mooi; een sprookje met vooruitgang, en een open einde (ik zie minstens twee uitkomsten). En er is toch nog water aan te pas gekomen.. :).

    Het lijkt wel een tussensoapje. Ik moet opeens denken aan Music for the kneeplays, van David Byrne. ('Kneeplays' zijn tussenstukjes in een lange opera). Oude herinnering, een fijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, zo herkenbaar! Ik heb zelf asperger en mijn vriend heeft add :P LOL ik ben ook net een blog begonnen over mn autisme, denkend dat ik heel origineel was. Niet dus :P Maar das niet erg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven, is het ergens op waarheid gebaseerd?

    Groetjes Marleen
    www.autistinbladerdeeg.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jazeker. Het is allemaal echt gebeurd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stukje!
    Moest erom lachen, doet me denken aan een broeder uit mijn gemeente :)
    En ik heb zelf Asperger. :@
    Baal daar weleens van.
    Maar het is zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor het lachen vandaag Aspergermeisje!
    Hier een Aspergervrouwtje met een ADD-mannetje. Vandaag is het z'n dag...
    Vrolijke groet, do

    BeantwoordenVerwijderen