vrijdag 10 februari 2012

Maar het wordt natuurlijk hartstikke leuk!

Ik lees een aankondiging voor een middag speciaal georganiseerd voor mensen met autisme: 'We weten nog niet precies waar we naartoe zullen gaan, maar het wordt hartstikke leuk, dus kom vooral!'

Of: 'We weten nog niet precies hoe laat de avond afgelopen zal zijn.'

Of het allerergste: 'We weten al hoe de avond eruit zal zien, maar dat zeggen we lekker niet, want dan houden we de spanning er zo lekker in.'

Nee dank je. Ik moet minstens op Google maps op kunnen zoeken waar de locatie precies ligt. En het liefst moet er nog een Streetview van beschikbaar zijn, want ik wil ook graag weten waar de ingang van het gebouw is.

Dagen van tevoren begin ik met de voorbereidingen voor zo'n uitje. Lijstjes van dingen die ik mee moet nemen. Lijstjes van tijden waarop ik moet vertrekken. Mensen googlen waarvan ik weet dat ze meegaan. Enzovoort.

Organiseer het dan zelf! Zul je zeggen. Maar nee, dan heb je weer te maken met verantwoordelijkheid, dat is ook weer te eng.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt eerder op een 'gratis busreis met leuke verkoopdemonstratie'. Waarvan je vantevoren (dat dan weer wel) weet dat je uren en uren doorgezaagd zult worden om een produkt te kopen dat je niet nodig hebt, dat niet doet wat het zou moeten doen voor een veel te hoge prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zooooo herkenbaar....voor een Asperger.... en dan klaarstaan met het resultaat van al die lijstjes in je prikkelarme kleding en met veel te veel spullen om voor bereid te zijn op "alles wat je nog niet weet" en dan komt er een knetterbrommer door de straat....waardoor je op het laatste moment je OV kaart vergeet en dat door de stress pas merkt als je bij het station bent aangekomen....en je trein weldra zal vertrekken...
    dan ga ik moedeloos weer naar huis...en kom maar met moeite langs een super om daar "lekkers" in te slaan om mezelf thuis mee te gaan troosten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yup :P Alles moet op google maps, 9292ov bekeken worden, dan mag er liefst nog wel iemand mee en inderdaad, tassen vol spullen :P

      Verwijderen
  3. Wat een domheid...
    Lekker duidelijk zo hoor.
    Je maakt het overal mee.

    Auties kunnen niet communiceren,
    maar de gemiddelde mens bij de kassa in de supermarkt ook niet.
    ze kunnen je niet eens aankijken.

    en hoe autistisch is de gemiddelde medeburger die leeft in zijn mobiel?
    zit te internetten zoals in de bedrijfskantine?

    de maatschappij moet eerst naar zichzelf kijken.

    BeantwoordenVerwijderen